Vg2 Landbruk og gartnernæring

En mangfoldig studieretning med mange interessante og praktiske emner – alt fra dyrestell og dyrking av grønnsaker/potet, til vedlikehold av maskiner og forvaltning av naturressurser. Elevene har 4 uker utplassering i valgfrie eksterne bedrifter i løpet av skoleåret.

Denne artikkelen er over 1 år gammel og kan innehold utdatert informasjon

Vg2 Landbruk og gartnernæring gir også opplæring naturbasert næringsdrift og friluftsliv. Du delta i grunnleggende arbeidsoppgaver i landbruk og gartnernæring knyttet til både konvensjonell og økologisk drift. Elevene får mye av programfagundervisningen sin på skolens sitt gårdsbruk. Vi ønsker å tilstrebe en variert og mangfoldig undervisning med de ressursene vi har på skolen.

Programfagene dreier seg om yrkes- og næringsdrift i varierende naturtyper og under varierende forhold. Videre handler det om sammenhenger mellom næringsdrift og konsekvenser for natur og miljø. Programfagene omfatter jord, planter, dyr og teknologi i tradisjonelle eller nye produksjoner og aktiviteter.

Går du videre på Vg3 Landbruk, blir du agronom. Vi får høsten 2019 oppstart av klasse Vg3 Landbruk.